Hallon och vinbärssylt


Jag plockade hallon på Näset i helgen i fina vädret.
Jag har inte så långt "plocktålamod" men vill gärna ha mycket i frysen!
Sist jag kokade sylt så blandade jag i lime men nu testade jag att få lite syra från rödvinbär.
Det blev frächt och gott men smaka dig fram med sockret så det blir som du vill ha det!
Kanska den här blev aningens för söt.
Så här blandade jag:

Solskenssylt
3 liter hallon
1 liter rödvinbär                                                                                           
1 liter socker
(natriumbensoat)

Koka upp allt och låt det småkoka i 15-20 minuter.
Skumma av och fyll på rena burkar.
Jag hoppar över konserveringen och fryser min sylt.



Min pappa älskade att plocka hallon.
När jag hängde bältet och lillhinken runt midjan precis som han alltid gjorde då längtade jag.......
Ändå känns det som han har varit borta längre än 3 månader .....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0