Kronärtskocksoppa och foccacia

Vi har precis varit hos Marie och Henke och rullat sushi men för att orka med det bjöd de först på en helt fantastisk soppa med kronärtskockor och ett gott foccacia bröd med oliver.
Soppan åt kockan på nationalmuseum och det här receptet verkar likt det hon kokade ihop!
Jag har gjort det igen!!!! Kastat mig över maten utan att fota ordentligt, nu är det skärpning som gäller hädanefter!
Tur att det var några brödbitar kvar, receptet kommer.

Sushibilderna kommer imorgon!
Nu ska vi på Mittis på disco, det är de äldres kväll ikväll med 70 och 80-talsmusik!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Karin!

Det är alltid lika trevligt att umgås med dig och TOMMY! Ungdomarna hade det också trevligt (det lät så på alla glada skratt från övervåningen i allafall). Jag och Henrik är också nöjda med maten och Henke hälsar att du fotar bra. Kramar från Marie och hela familjen

2008-12-26 @ 22:21:35
Postat av: Emma

Sushi! Kul med nagonting annat sadar efter jul.

Ja, vi "bytte nog plats' jag och din dotter, jag firade namligen jul i Wellington.



Trevlig fortsattning!

2008-12-27 @ 05:42:51
URL: http://newbiecooking.wordpress.com
Postat av: Karin

Marie: Tack för senast det var så gott och trevligt!

Det var kul att ungdomarna hängde på också. henke blir nog inte så impad av fotona jag lagt ut nu hm.......jag skulle ha dom i en viss ordning men allt bara strulade.

Kram till er alla, Tommy hälsar också



Emma: Det var härligt med "matombyte".

Ha ha lustigt att ni bytte stad , ha det fint!

2008-12-27 @ 15:21:54
Postat av: tina

Så mycket gott jag hittar här sen sist! Kronärtskockssoppa och fikonmarmelad måste jag lägga på minnet. Det låter så gott så gott. Hoppas julhelgen varit fin!

2008-12-27 @ 21:09:21
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: Karin W

Tina soppan var så god så testa den någon gång. Nu ska jag titta in till dig och se vad du haft för dig!

2008-12-27 @ 22:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0