Wallenbergare

Ja nu har jag testat dom och jag vill gärna ha beröm nu för jag följde receptet EXAKT! Det har aldrig tidigare hänt och det är en störning jag har att alltid tro att maten blir bättre om man ändrar lite men det blir inte alltid så. Nu fick jag använda epiche richekryddan (fyra kryddor) som legat och väntat i skafferiet. Visst är det en gammal kryddblandning som jag gissar att min mormor kanske använde?
Ja min biffsmet blev aningens för lös(lite köttsaft hängde med i hastigheten) så jag duttade i lite ströbröd (panko). Lite mera av kryddblandningen kan man lätt ha i men annars blev dom jättegoda!
Vi åt trattisstuvning till biffarna.



Idag hände det igen, jag fick krypa in i bilen genom bakdörren när jag skulle åka hem från jobbet. Yipeee! När jag kom hem så gick ingen dörr att få upp! Men vaddå det var ju varmt och mysigt i bilen och långt till julafton (ingen såg mig heller hoppas jag)
Ni fattar att det blir spännande att åka på spelning ikväll, kanske blir egen övning i bilen......

Kommentarer
Postat av: annamaria

Åh vad gott! Men nu är det väl ändå konstigt - nu skulle jag efter ett långt uppehåll blogga - gissa vad, jo wallenbergare förstås.....

2008-12-09 @ 18:39:03
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com
Postat av: mimmismat

Vällagade Wallisar är ju för gott. Blir lite avis faktiskt.

2008-12-09 @ 20:12:13
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: mimmismat

Vällagade Wallisar är ju för gott! Kul med vilt, nu blir jag allt lite avis på dig.



2008-12-09 @ 20:15:03
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: Marianne "storätarn"

Jag kom inte heller in i bilen igår morse eftersom Kenneth varit bussig och tvättat bilen i söndags. Tji fick han jag tog hans bil istället.

2008-12-09 @ 21:09:19
Postat av: Marianne "storätarn"

Jag kom inte heller in i bilen igår morse eftersom Kenneth varit bussig och tvättat bilen i söndags. Tji fick han jag tog hans bil istället.

2008-12-09 @ 21:09:47
Postat av: Fredrik

Haha, va kul att du provade! Jag måste laga igen, fast det blir vanlig tråkig kalvfärs för det springer inga älgar här. Men vi har faktiskt en rådjursfamilj som brukar äta precis vid huset. Det blir nog tryffladmandelpotatispuré till ;) Inte till rådjuret..

2008-12-09 @ 21:47:57
URL: http://www.who-cut-the-cheeze.se
Postat av: Torun

hahahaha, Karin du e bäst!

På min kareta kan jag inte stänga dörrarna, så här använder jag spännband, runt dörrhandtaget och sedan kring midjan. Funkar! Kram

2008-12-10 @ 12:09:07
Postat av: Karin

Annamaria vad lustigt att det var telepati och vad kul att du är tillbaka!



"Storätarn" tack för tipset, jag tar mannens nästa gång!



Fredrik vad fiiint med rådjur(fast de är bra smaskiga också, förlåt mig alla veganer)

Tryffel har inte jag i mina gömmor men jag håller utkik när du ska tryffla till det!



Torun det är kanon med tips på annat än mat också!

Ha ha tänk om du blir stoppad av farbror blå vad kul dom ska få!

2008-12-10 @ 19:22:07
Postat av: Kryddburken

Hej! Men visst är det svårt att slaviskt följa ett recept! Det liksom kliar i fingrarna och man inte får sätta sin "egen touch" över maten! :-) Wallenbergare är ju såå in i bombens gott! Och trattkantarelstuvning till.... Mmm! Perfekt!

2008-12-10 @ 22:05:11
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0