Grillad paprika med kronärtskocka och lök




När man sett kockar på tv oja sig över hur fantastisk söt och god grillad paprika är så är det bara att hänga på i ojandet, det smakar fantastiskt! Det är som med chips så börja inte äta (ja nästan iaf) Jag brukar slå på en vinägrett av något slag och blanda i allt möjligt t.ex oliver, fetaost, chili, zucchini, soltorkade tomater så låt fantasin och skåpen bestämma. Den här gången blev det bara kronärtskockshjärtan och lök i min sallad, passar lika bra till grillat som på en buffé.

GRILLAD PAPRIKASALLAD
4 paprikor gärna olika färger så blir det vackert!
1 burk kronärtskockshjärtan
2 små röda lökar
färsk timjan eller någon annan örtkrydda
Dressing:
saft och skal av 1 citron
1/2 dl olivolja
2 tsk dijonsenap
salt, peppar

Grilla paprikorna som de är på en plåt (jag har en ful gammal teflonform) tills de är svarta.
Lägg dom sen i en plastburk med lock, skala och skär i bitar när de svalnat.
Dela skockhjärtana i 4 bitar och klyfta löken.
Varva allt och slå dressingen över.

Idag har jag varit på Näset på eftermiddagen och solat och badat. När jag låg på bryggan så fick jag sällskap av lilla familjen dopping......


de var hur söta som helst 

    
Det fina vädret försvann och det blev mörkt och grått och då åkte jag hem till dagens middag som Anna grejat till.
Finns det någon godare sommarmat?


Potatis tror jag att de som kan odla ska pyssla med. Jag petade ner mandelpotatis i våras i 3 stora hinkar men det är mest blasten som växt och jag tror sättpärerna vägde mer än de nya, ha ha. Inget fel på smaken, dom var pyttiga och goda. Hade jag haft tålamod och låtit dom växa ett tag till kanske.......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mumsig sallad, jag vill smaka!

Du verkar haft en härlig dag på ditt Näs. Solen kom till slut, så skönt.



2009-07-15 @ 22:18:41
Postat av: Anonym

oj,då det var jag som skrev

2009-07-15 @ 22:20:05
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag har otroligt svårt för inlagd sill, dåliga minnen från när jag var liten, men kanske dags att testa igen?

Färskpotatis med dill däremot älskar jag!

2009-07-19 @ 11:35:48
URL: http://newbiecooking.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0