Pitabröd

Idag har det blivit lite fönsterputsning,  promenad och fika med min syster i Ovansjö och tomatomplantering. Växthuset är inte riktigt klart än men jag var tvungen att sätta tomaterna i något större så det blev fula hinkar och ändå fulare krukor hm....undra om de vill växa där.....det går ju att köpa tomater annars.



Pitabröd är lätt att baka men jag hade i lite för mycket mjöl i degen så häll inte i allt mjöl på en gång utan ta lite pö om pö.
Goooda bröd sa dottern fast jag har gjort snyggare!


PITABRÖD 8 st
50g jäst
3 dl vatten
1 tsk salt
ca 6 dl vetemjöl

Rör ut jästen i vattnet och blanda ihop degen.
Dela degen i 8 bitar, rulla till bullar och låt de jäsa under duk i 30 minuter.
Kavla ut bullarna, lägg 4 st på varje plåt och låt de jäsa ytterligare 30 minuter.
Grädda högt upp i ugnen några minuter i 250° tills de "bubblar"upp.




Köttet var färdigt, pressat kebabsplit men hade jag haft mer än en ynka älgstek kvar så hade jag gjort skav av den.
Rörorna  finns med i mitt förra inlägg!
Ha en skön lördagkväll

Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Smart med hembakade pitabröd. Det ska jag göra och ladda upp frysen på landet med!



Många hälsningar från fröken Dill

2009-05-12 @ 10:31:29
URL: http://www.frkdill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0