Rödbetsallad med fetaost




Jamen vad mörkt det blev snabbt, det kostar att få en ljusare morgon! Vilken härlig dag det varit idag, det är ju skollov så vi har varit ute med fritidsbarnen hela dagen. Ni förstår väl att jag har världens bästa jobb! Nu känner jag mig lite husken så det blir ingen kvällspromenad utan soffan, filten, tekoppen och tända ljus. Det är ju inte helt fel med mörker heller.......

En eftersläntare kommer här som vi åt tillsammans med kött och ugnsrotsaker i helgen. Undrar ni om jag aldrig ledsnar på ugnsrotisar? Svar nej,  men det kanske blir som med nudlar och wok som vi åt flera gånger i veckan för typ ett år sedan och nu aldrig. Det kanske är dags att damma av nudelpaketen och asienkryddorna?! Jag har ju förresten äntligen köpt en kryddkvarn så jag kan göra tacomix och curryblandningar så nu får morteln vila.

                                                                                                                                                                                                        
RÖDBETSALLAD MED FETA

5 rödbetor
1 dm zucchini
150 g fetaost
1 näve pistagenötter/valnötter/hasselnötter                                   
citronolja
honung
salt och peppar

* Tvätta rödbetorna och koka dom i saltat vatten tills de är mjuka (30-45 minuter)

* Låt betorna svalna lite och kläm sedan bort skalet, handskar om du har fina fingrar!

* Klyfta betorna fint, strö över zucchinin och osten i bitar.

* Ringla över citronolja och honung och krydda.

* Strö över nötter av något slag.


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag tröttnar heller aldrig på ugnsrostade grönsaker. Det passar ju dessutom till nästan allt. Tyvärr håller inte resten av familjen med.

2010-11-01 @ 20:00:09
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Märit

Jag är gör gärna ugnsrostat jag också. Tager vad man haver hemma och det blir alltid lika gott. Oftast godare dagen efter.

Ha det bra!

2010-11-02 @ 19:25:56
URL: http://torparsambo.blogg.se/
Postat av: Marie

Men det är ju supergott med ugnsrostade grönsaker. Det åt vi idag. ;-) Smaskens!

Tro när du ska visa upp dina matlagningstalanger på jobbet då... Ta det nångång när Anki och Britten bjuder på fisk. ;-)

Kram Marie

2010-11-06 @ 23:10:40
URL: http://marieslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0