Hallonmuffins




I helgen ska jag på spelkurs med en speleman från Hälsingland (Peter Puma Hedlund) och det ska bli riktigt kul. Nu hoppas jag bara att det inte blir för svårt för det är ingen dålig lirare det där. Blir det så får jag väl rymma till köket och glufsa i mig muffinsen för dom ska också med på kurs! 

Receptet hittade jag hos Theresia och Söta Saker, där finns det mycket gott mina vänner.

HALLONMUFFINS
125 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
frysta hallon eller andra bär

1. Blanda smör och socker och rör sedan i äggen, ett i taget.

2. Blanda ner övriga ingredienser och häll smeten i muffinsformar.

3. Tryck ner några hallon i mitten av varje muffins.

4. Grädda i 175 grader i cirka 20 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0