Minestronesoppa



Ja solen sken och allt var toppen, vissa grillade och mumsade våriga sallader men vi åt en varm mustig Minestronesoppa vi! Jag var ute och spanade efter nässlor men de var för pyttiga och Råbert hade ett bra recept på soppa som jag testade.
På kvällen grillade vi i alla fall korv vid majbrasan på Näset som vanligt.

MINESTRONESOPPA 4-6 port
3 morötter
1 palsternacka
1 stor lök
1 liten purjolök
2 klyftor vitlök
1 burk krossade tomater
3 msk tomatpuré
2,5 dl okokt pasta
1,5 liter buljong eller vatten+tärning
1 tsk paprikakrydda
2-3 tsk torkad basilika
1 dl hackad persilja
basilika
peppar och ev. salt
2 msk olivolja

1. Hacka eller strimla grönsakerna fint och fräs dem i oljan, fräs med tomatpuré och kryddor också.

2. Tippa i buljongen och pastan och låt allt puttra tills pastan är kokt.

3. Smaka av med kryddor och persilja.


Kommentarer
Postat av: Råbert

Heeej!!!

Du måste bara prova min pasta med musslor. Den va verkligen jättegod. Angående HALV ÅTTA HOS MIG så kommer det sändas i Augusti. Såååååå spännande:)



Tack för fina kommentarer bästa Karin!



Ha det jättebra.

Kram

/Råbert

2012-05-03 @ 20:20:23
URL: http://myadvertisingspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0