Asiatisk nudelsallad med kyckling och skaldjur




Sommar och sol och lätt bränd rygg efter en dag som mullvad i land och krukor men det har varit en fantastisk helg!
Jag har haft min spelevän Ulla hos mig och vi har hunnit med Kulturnatt i Ånge med sång och spel (och disco som jag råkar älska), spelmansstämma i Ramsjö och vi planerar redan för nästa år. En härlig morsdag har jag haft och jag önskade mig en rabarberpaj istället för tårta och det fixade Petter och Frida!
Det här är en smakrik sallad som passar när det är varmt och man inte orkar stå vid en het grill.

NUDELSALLAD
2 kycklingfileér stekta i småbitar
500g räkor med skal fast skala dom innan dom hamnar i salladen!
1 burk kräftstjärtar
1 huvud romansallad eller liknande
1 röd paprika
1 gul paprika
1 morot, finstrimlad
1 dm purjolök
1 burk minimajs
1 kruka koriander
2 paket snabbnudlar kokta,  kylda och klippta i bitar


Dressing:
1 stor citron, saften från den 
3 msk fisksås
3 msk olivolja
2-3 klyftor riven vitlök
2-3 msk riven färsk ingefära
1/2-1 finhackad chili
ev 1 msk honung


1. Blanda ihop salladen i en skål eller på ett stort fat.

2. Rör ihop dressingen, smaka av så du får en lagom balans av alla smakerna och slå den över salladen.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken bra grej att utnyttja snabbnudlar till något riktigt gott. Det lät supergott!

2012-05-29 @ 20:11:41
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/
Postat av: KarinW

SANNA:Det blir verkligen gott men en speciell smak såklart!

2012-05-29 @ 20:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0