Papas arrugadas med mojo rojo



Mitt bästa matminne från Kanarieöarna (2001) är de här potatisarna som man doppar i paprikasås. När vi grillade förra helgen så kokade jag ett gäng småpotatisar. Karré som jag tycker är det överlägset godaste köttet att grilla fick ligga i marinad några timmar men det blir ju lika gott om man bara "rubbar" in massor av goda kryddor också. Grönsakerna lägger jag alltid i olja, citron och kryddor och snåla inte på krydderierna! En kall creme fraichesås med vitlök, persillade eller andra örter blev en bra kombo med paprikasåsen. Alltså vad vore mat utan goda såser?

Här hittar du recept på både potatisen och paprikasåsen.

Det funkar lika bra att ta en färdigkokt tomatsås istället för tomaterna för det gjorde jag eller en "färdigköpt"!


Idag var det perfekt med regn, funkar ju inte att putsa fönster när det regnar! Men kanske jag tar på mig regnjackan och går på nässeljakt.......

Trevlig helg mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0