Söndagskycklingen som blev klar på måndag!

Jag gillar snabba och enkla recept och när jag såg i buffetidningen om Oprahs favoritkyckling så ville jag testa den.
Grejen var den att jag bara kollade vad som skulle var i inte hur många dagar det skulle ta från start till mål!
Den skulle ju både rimmas och marineras och friteras och hej och hå.
God blev den men lite mera tryck trodde jag att det skulle bli så krydda på lite mera om ni ska laga den. Det kan kanske bero på att jag inte hade någon tabasco utan tog 2 msk sambal och 1 tsk chiliflakes istället i yoghurten.
Jag hoppas att alla ev campylobacter(hur stavas det tro?) dog i friteringen men jag tänkte att Oprah ser ju rätt pigg och fräch ut so why worry.!
Undra just omArt Smiths kök ser ut som mitt efter den här rätten?

Klyftpotatis/morötter/zuccini åt vi till som jag stoppade in i ugnen med mortlad kummin, rapsolja och salt. Tyvärr blev Z sladdrig, den brukar jag bara lägga i på slutet men det glömde jag visst bort idag. Yoghurt med vitlök och persillade doppade vi rotisarna i.
Jag hittade på en salsa som var rätt ok till.(jag ville ha i någon frukt men den var uppäten,typ ananas, mango,eller nektarin)

Bönsalsa
1 "tetra" svarta bönor (Go green)
2 tomater
1 liten rödlök
2 msk ketchup
1 msk vinäger
1  stor klyfta vitlök
1/2 msk flytande honung
knappt 1/2 tsk salt
svartpeppar
persilja


Skölj bönorna.
Kärna ur tomaterna, hacka dom och löken.
Riv vitlök, rör ihop den med det övriga och tippa det över grönsakerna.
Låt stå och dra en stund.

          

ALLA  I FAMILJEN HÄLSAR (till Art då ha ha)ATT DET VAR EN KANONGOD KYCKLING!
Anna säger att KFC (Kentucky fried chicken) kan slänga sig i väggen!
Ja då kanske jag gör den någon fler gång då men fixar hem mer olja än 7,5 dl till friteringen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, friterar Oprah sin mat? Jag trodde hon var värsta fettfobikern skratt Din bönsalsa låter supergod och himla lik precis så som jag brukar göra, fast precis som du tänkte ha så brukar jag alltid ha ngn frukt i! Sist hade jag apelsin i hinnfria klyftor och det passar perfekt :)

2008-08-04 @ 20:27:24
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: annamaria

Jag älskar sån skum mat (ha ha)! Som tar flera dagar att laga. Underbart roligt tycker jag!

2008-08-04 @ 21:30:16
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com
Postat av: KarinW

Anna: Jag trodde också att hon var en hysterisk dietmänniska! Apelsin får jag testa, det är gott med något sött när man har stark mat( men nu blev den ju inte så stark)



Annamaria: Ja bara man är beredd på att det tar tid så är det ok. Alla här hemma pratade långt efter maten om hur god den var men de hade ju inte stått i oljeoset heller.

2008-08-05 @ 08:43:56
Postat av: Björn

Nu finns det en god maträtt på min blogg :)

2008-08-05 @ 09:53:40
URL: http://sjodin86.blogg.se/
Postat av: mimmismat

oj,bönor som är så gott! Din kyckling såg frestande ut.

2008-08-09 @ 00:05:55
URL: http://mimmismat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0