Pasta med cambozola och svamp

Flera saker jag skulle komma ihåg idag har bara trillat bort, tröttsamt, så det var bara att åka tillbaka på jobbet igen.
Det börjar bli fullt i knoppen känns det som och träningen vart tog den vägen?
Dottern gör sitt bästa för att dra med mig på promenader men mina går lätt att räkna nu. Det måste bli skärpning  och uppryckning !

Jag köpte en god cambozolaost igår som jag var tvungen att laga något av på direkten innan jag själv äter upp den.
Det är sällan jag köper den just av den anledningen.........
Det fick bli en sås av det som fanns i kylen, riktigt gott faktiskt!

Min onsdagspastasås 3-4 port
3 dl torkade trattisar eller ca 6 champinjoner
1 liten röd paprika
1 ändå mindre orange paprika
1 liten lök
1 vitlöksklyfta
1 msk olja
3 dl grädde
2 dl vatten
1 msk mjöl
1 svampbulj.tärning
150g cambozola
svartpeppar ev. salt

Fräs svampen rejält i oljan.
Lägg i de andra grönsakerna som du hackat i bitar.
Tippa i vätskan blandat med mjölet och buljongen.
Låt det småputtra lite.
Smula i osten och låt den smälta.
Smaka av med kryddor.
Pasta åt vi till men Frida sa att lite tunnare sås bara så hade det varit en god soppa!

Kommentarer
Postat av: Anna

Godafton i stugan :) Vad gott det ser ut det där! Jag är ju inget stor fan av ost men cambazola har jag aldrig smakat tror jag! Hur smakar den?

2008-10-08 @ 19:17:36
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Marias Kakburk

Tack snälla rara:)!!



Kram!:)

2008-10-09 @ 14:24:36
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: KarinW

Anna osten är jättegod, mild och krämig. En blandning av gorgonzola och camambert, testa den!

2008-10-09 @ 17:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0