Chilipasta i frysen?

Häromdagen fick jag en påse med chili av Ingrid Jervström i By som hon odlat men inte ville ha gissa om jag blev gla'?
Jag hade tänkt att göra en harissapasta av något slag men räknade inte med att jag skulle ha slut på spiskummin som jag alltid brukar ha hemma.  Men njema problema det går väl att krydda på med vilka kryddor som helst senare.

8-10 röda chili och några gröna
2 gröna smala söta paprikor vad de nu heter
5 vitlöksklyftor
1 msk  hel koriander
1 tsk salt
2 msk chili och vitlöksolja
2 msk rapsolja

Jag fräste på chili, paprikor, vitlök och koriander i chilioljan tills det fick lite färg och började dofta.
Allt körde jag med stavmixern tillsammans med olja och salt.
Smaka det gjorde jag och hett och gott var det!


Eftersom jag inte har en aning hur många dagar det här håller i kylen så  stoppade jag pastan i en istärningslåda.
När det har frusit lägger jag kuberna i en burk och plockar bara upp så många jag behöver.
Jag hoppas att det funkar! Vad tror ni?
Trackback
RSS 2.0