Red hot choritzo och en utmaning

Varken Frida eller jag var så hungriga till middag idag (för mig kan det hänga ihop med eftermiddagsfikat på jobbet som smakade alldeles för gott). Vi tog en varsin het korv och rullade in i tunnbröd med småtomater, sockerärtor, paprika , stekta champinjoner och mina söta små ärtskott. Creme fraiche och chilisås rörde jag ihop till dressing.
Ja det fick duga och smakade inte så tokigt!



Det kom en kul utmaning från Mimmis mat. Det innebär att  jag ska besvara några frågor, sedan ställa samma frågor till någon annan, meddela att de har blivit utmanade och själv meddela den som utmanat mig att jag har svarat på frågorna.  Här kommer frågorna:


Vilken mat äter du ofta?

Hm svårt och säga men det blir en hel del pasta, nudlar, rotsaker i ugn, kyckling, älgkött (som snart är slut snyft), soppa. Mitt problem är väl att jag gillar ALL MAT(nästan då) men favoritköken är Italien, Thailand, Japan, Indien och Sverige såklart!

När du är på kalas, är du den som sitter eller hjälper du till att duka av?

Det är olika det men ibland hoppar jag opp och hjälper till!

Var sitter du helst när du bloggar?

Jag sitter alltid i hallen på skohyllan! Nejdå i hallen vid ett databord, den är ganska stor och då kan jag se och höra vad som händer i både köket och vardagsrummet, verkar jag nyfiken eller?

Köper du trisslotter ofta?

På tok för sällan! Jag är barnsligt förtjust i trisslotter och tror att det är vinst på just min lott och vill bara att det plötsligt ska hända!

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?

Nu direkt så är det fjällen och Tänndalen på vintern som vinner men på Öland och Böda har vi haft supermysiga sommarsemestrar fast det är ett bra tag sedan nu.

Tv kanal du tittar mest på?

4:an mest tror jag och lite mattv här och där. De har ju sabbat BBC-food med en massa mode och heminredning och annat trams, inte bra!

Då utmanar jag Hanna att svara på ovanstående frågor.

Nu ska jag kasta mig på cykeln och åka på fotboll, AlbyFF damer möter Sundsvalls fotbollsdamer!
Ni håller väl tummarna med mig?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heeeja Alby! Klart jag håller tummarna!



Vad kul att du också kan skörda små ärtskott nu.







2009-04-27 @ 22:00:21
Postat av: walkerr

Mamma du hjalper ALLTID till att duka av bordet :P



haha, skoj att du fatt mitt vykort.. stod nog inte sa mkt mer spannande an i vilket vykort som helst.. skrev nog att vadret var bra och att vi hade det kanon! For det hade vi kan jag lova.. ska nog allt ta med dej och pappa pa en tripp! Oh yeah!



Puss o kram

2009-05-01 @ 13:39:32
URL: http://walkerr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0