Pasta med bacon och cambozola






Här kommer dagens middag från mitt kök! Jag hade inga roliga saker i kylskåpet och morötter var allt jag hade i grönsaksväg men då hittade jag en liten "Zetaantipastoburk" i skafferiet som blev räddaren i nöden. Den fick sällskap av pasta en ostbit ett paket bacon och en gräddskvimp!

MIN SÖNDAGSPASTA
4 port  pasta
1-2 paket bacon
1 burk  zucchini/paprika antipasto
2 dl grädde
2 dl mjölk
200g cambozolaost
2 klyftor vitlök
färsk basilika
salt och svartpeppar

Koka pastan och stek baconet.
Koka upp gräddmjölken och låt osten smälta i den.
Hacka rejält med basilika och lägg i den.
Lägg tillbaka den kokta avrunna pastan i kastrullen , rör ner paprika/ zucchini blandningen och slå över ostsåsen.
Blanda allt ordentligt och smaka av med peppar och ev.salt.
Lägg upp pastan på ett stort fat och strö över bacon och basilika.

Igår var vi hos min brorsa och hans fru på kräftparty. Det är något särskilt med kräftor, det kanske beror på att vi alltid fiskade när vi var små. Hur mysigt var det inte med alla eldar längs älven.....korvgrillning förstås, mammas goda farinlimpemackor i blåa plåtburken och man fick var uppe så länge man ville. Nu är det inget fiske i älven men tänk vad kul om de skulle lyckas med inplanteringen.


Kolla in Karinas kräftbröd!
 

Västerbottenpaj och romsås , mums!


Drottningpaj och vaniljsås till efterrätt.


Tack för en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Mums! Mat i min smak!

/Marie

2009-08-16 @ 20:22:04
Postat av: Kerstin

Jag visst var det kul när man kunde fiska kräftor. Vi håller tummarna för nya kräftor i älven.

2009-08-16 @ 21:31:04
URL: http://mindag-k.blogspot.com
Postat av: Hanna

Den där pastan lät supergod!!

2009-08-17 @ 14:45:24
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Anonym

Marie det tror jag med för du gillar ju italiensk mat!



Kerstin: Jag håller en tummem med dig min vän!



Hanna jag ska köpa fler såna där små burkar för det blev riktigt gott, dottern som inte är en pasta älskare tyckte det var super!

2009-08-17 @ 19:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0