Bullar med min vanilj

I morse vaknade jag kvart över 6!!! Fantastisk tid på en söndag eller hur? En jobbig natt har jag haft full av hundar, det kanske låter mysigt det om man nu gillar hundar. Det hänger nog ihop med att jag klappade och gullade med en liten Jack russelvalp (ja det är sant!) igår och att det också kom en stor Rottweiler springande mot mig! Näradödenupplevelse men jag överlevde!
Hur som helst klev jag upp och bakade bullar till fotbollsmatchen idag så nu känns det helt rätt att jag klev upp tidigt.
Jag använde fyllde bullarna med kardemumma och vaniljsocker som jag gjort av en stor fin Tahitivaniljstång. Den fick ligga på tork några dagar sedan jag använt fröna till vaniljglass och sedan körde jag den med strösocker i matberedaren.




Nu ska Katri och jag vara kioskgummor och heja på Albybrudarna som ska möta Alnö!
Trackback
RSS 2.0