Frida lagar stroganoff



Middagen fixade Frida idag och ingen är gladare än jag för hon gör världens godaste stroganoff!

STROGANOFF
falukorv såklart, 6-7 hg
1 lök
1 klyfta vitlök
1 msk smör
1 dl tomatpuré
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
1 dl mjölk
sambal, en rejäl klick tog hon
salt och peppar

Min syster har varit hos mig ikväll och vi har varit ute och gått, druckit te och slappat i soffan. Det är bra mysigt med mörka kvällar med tända ljus ( då det inte syns alls hur skräpiga golv man har och hur dammigt det är både här och där)
 
Nu ska jag kolla in Per Moberg!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Korv stroganoff är en sån rätt som vi kan äta ofta här hemma, men vi tröttnar inte för det.



Denna varianten låter riktigt krämig och god så jag kan förstå att det är din favoritstroganoff.



Ha en bra helg!

2009-10-30 @ 17:50:46
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Tänkt bara säga att denna stroganoff var super god! Tack för receptet :)

2010-09-30 @ 12:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0