Mumsig kyckling med chips

Nej det var inte dimma på hyacintvägen utan jag glömde min egen kamera hemma (fattar inte hur det kan vara möjligt!?) och fick låna en som jag inte behärskade! Den här kycklingrätten har jag inte ätit tidigare men det kommer att bli repris för den var sååå god, en riktig barnfamiljsfavorit kan jag tänka mig!

Annikas kycklinggratäng
2 grillade kycklingar
3 dl grädde
1/2 dl majonäs
1/2 flaska mango chutney (smaka dig fram )
1 purjolök
riven ost
200g chips, lättsaltade
salt och peppar

Rensa kycklingen och lägg bitarna i en ugnsform.
Vispa grädden lätt, blanda i majonäs, salt och peppar.
Bred blandningen över kycklingen.
Strimla purjo och strö över, klicka ut mango chutneyn och strö över osten.
Gratinera i 175 ° i 15 minuter.
Ta ut formen, strö över chipsen och ställ in formen ytterligare några minuter tills chipsen blivit varma och fått lite färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0