Fyllda choritzokorvar med örtigt potatismos



Här kommer vår fredagsmiddag! Potatismos har jag inte gjort på en evighet och inte korv i ugn heller(oj vad det här låter planerat men det är ren lögn för det var ungefär korv och pärer som fanns i kylen) Jag har aldrig gjort såhär förrut men det kommer att bli repris!

FYLLDA CHORITZOKORVAR
3 choritzokorvar
5 färska champinjoner
1,5 dm purjolök
12 små körsbärstomater
1 dl mjukost av något slag
1,5 dl riven ost
1 msk smör

Hacka champinjoner och purjo i bitar och fräs det i smöret.
När det fått lite färg så rör ner tomaterna i halvor.
Gör ett snitt i korvarna och lägg dom i en liten ugnsform.
Lägg hälften av svampfräset runt korvarna och blanda resten med mjukosten.
Kläm ner fyllningen i och på korvarna (använd lite våld här!)
Strö riven ost över och gratinera i ugnen tills allt blir varmt och osten fått färg, själv glömde jag både temperatur och tid!

I  den kokta potatisen hade jag i en rejäl klick smör, standardmjölk, gräslök,och koriander (blir gott med vilken färsk ört som helst), riven muskotnöt är ett måste och till sist salt och nymalen vitpeppar. WROOOM några varv med elvispen och man har ett fluffigt mumsigt mos!

Nu ska jag bara ha en skön lördag och stöka på här hemma, peta ner lite frön och ta mig en promenad. En stor kram till Frida som städade huset i går! Jag ska ta en dykning i frysen och se om jag hittar något bra till middag, egentligen borde jag åka och handla men kan jag dra på det till imorgon så gör jag det eller lurar iväg mannen, det brukar gå lätt det. 

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Va gott! Hoppas du lyckades få iväg en äkta man till affären.

Sjäv hade jag handlat allt utom mat tror jag så det blev djupdykning i frysen istället.



Ha de!

2010-04-10 @ 22:37:34
URL: http://florakulinara.blogspot.com
Postat av: Hanna

Visst är det gott med hemgjort mos! Jag gjorde det häromveckan, mmm! Varför gör man det inte oftare?

2010-04-12 @ 10:45:00
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Karin

Sylvia: Japp han åkte som ett skott till affären fast då slapp han å andra sidan laga maten!



Hanna: Ja jag håller med det blir gott med riktigt mos fast det blir så sällan mos i det här huset också.

2010-04-12 @ 19:16:17
Postat av: Jessica

Det här både låter och ser så himla mumsigt ut.

2010-04-13 @ 12:47:55
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0