"Storpasta" med ädelostsås och skinka



Jag kunde väl inte hålla mig ifrån bloggen som jag trodde hmm....Det blev bara en lätt städning här i huset för jag har lagt energin på att plocka mycket blommor istället, alltid lurar man nån! Vilken härlig dag det varit med sol och lagomt med vind så myggen håller sig borta. En snabb och enkel middag blev det till Anna, mannen och mig. Jag köpte garofalopasta på coop inte för att den var billig men ni vet hur det är när handen bara tar tag och släpper ner påsen i kundvagnen och sedan går benen såååå snabbt därifrån!

"STORPASTA" 3                                                                                                                                        
3 dl grädde
1 dl mjölk
50 g ädelost/gorgonzola
1 klyfta vitlök
1 hg skinka
(maizena till redning)
salt och svartpeppar
basilika och småtomater att strö runt

Koka pastan och under tiden kokar du upp grädde och mjölk.
Smula i osten i gräddmjölken och riv i en klyfta vitlök.
Låt osten smälta och red av såsen om du vill ha den tjock.
När pastan kokat klart så lägg upp den på tallrikar, slå såsen över och garnera med skinka och basilika.
Det blir såklart lika gott att slå såsen över all pasta direkt.



Nu säger jag det igen, TREVLIG MIDSOMMAR till er alla!


Kommentarer
Postat av: Nena

Haftig pastasort du anvant, har sett den har med men aldrig smakat den. God sas ocksa, jatte duktigt! Onskar en underbar Midsommar:)

2010-06-25 @ 14:45:09
URL: http://www.paradiserecipe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0