Pasta med kyckling, broccoli och ost



Oj vilken start på den här dagen, vill helst inte prata om det men jag kan heller inte låta bli att älta saker som blivit fel. Jag kan säga att jag var inte där jag skulle före klockan 6 i morse utan drack min tekopp härhemma i godan ro och kom över en timme sent till jobbet, mitt schema var inte det rätta om jag säger så.
Skulle behöva gå en kurs i att sluta "mala" allt som redan är gjort!
Matinspirationen var som bortblåst när jag kom hem så det blev en rätt av kycklingrester och pasta, ingen 10 poängare men en helt ok tisdagsmiddag. Jag kan rekomendera Änglamarks ekologiska makaroner, lite större modell med räfflor på som dottern la i kundvagnen sist vi handlade.

PASTA MED KYCKLING 2 port
pasta för två
150 g stekt kyckling
1 näve broccoli
1 liten rödlök
2 tomater, urkärnade
1 riven vitlök
2 dl matlagningsgrädde (Kelda hade jag)
50 g ädelost eller dessertost med smak
salt, svartpeppar

Medan pastan kokar så fräs ihop allt utom tomater, grädde och ost i stekpannan.
Tippa sedan i grädde och ost och låt det smälta ihop.
Rör ned tomaterna precis innan du ska äta så dom bara blir varma.
Servera pastan med såsen eller blanda ihop allt i kastrullen.
Krydda rejält med salt och peppar!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ibland kan det kännas bättre att skriva ner det, inte på bloggen nu utan bara för dig själv för att få det ur dig.

Men jag föstår vad du säger, själv är jag likadan, jag HATAR att göra fel, perfektionisten i mig kan bli tokig när saker och ting inte går som planerat eller som jag trodde/tänkte det skulle vara. Jag tänkte faktiskt tidigare på att ta upp meditation för att det kunde hjälpa till att koppla bort tankarna och så, men jag har inte lyckats med det än. ;)



Men i alla fall, skriv ner det eller prata med dina vänner/barn om det. Överanalysera det och ta tid att älta det en stund, så kanske du kan släppa det sen?

2010-03-16 @ 21:26:43
URL: http://newbiecooking.wordpress.com
Postat av: Kryddburken

Jag tycker d är duktig på att sprida matinspiration trots en dålig start på dagen, å jag ska säga dig... Jag är likadan, ältar å ältar å undrar om felet är förlåtet och tror du dom tänker illa om mig nu och varför just idag, och hur hade varit om jag... bla bla bla... så jag känner med dig ikväll! :) Kram på dig!

2010-03-16 @ 21:59:47
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Zandria

Hittade Din blogg idag och kan inte annat än säga MUMS Lossas inte om badringen runt magen

2010-03-16 @ 23:58:12
Postat av: Malin

Jag gör fel hela dagarna, har nog accepterat det för länge sen...har annat att söra mig på ;-)! Hittade hit via en annan blogg, kommer garnaterat tillbaka men nu ska kika runt lite mer!

Ha ne skön onsdag! Malin

2010-03-17 @ 07:53:33
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Estrid

Vi har sett dej på din sida. Hej från Estrid

2010-03-17 @ 08:57:37
Postat av: Frida

Pasta och kyckling - en klockren kombintation :)

2010-03-17 @ 11:01:53
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Anonym

EMMA:Många bra tips av dig och du vet hur det känns. Jag har inte skrivit men väl pratat med många om det så det känns lite bättre nu. Vaknade flera gånger i natt men nu känns det bättre.

Tackkram till dig!



KRYDDBURKEN: Ja vi verkar vara lika med ältandet, avis på människor som bara kan acceptera, skaka av sig och jobba vidare. Tack snälla och kram till dig



ZANDRIA:Ha ha, hoppas du hittar något recept som du gillar och badring passar väl när det blir sommar och bad?!



MALIN:Du är så välkommen hit men vad gör du som är tokigt måntro? Jag tittar in till dig!



ESTRID: Hej på dig vad längesen jag träffade dig, kommer du hit och hälsar på snart? kram kram och hälsa storebror



FRIDA: Ja och bacon borde jag också tagit!

2010-03-17 @ 19:21:57
Postat av: Therese

För att inte ha nån inspiration så tycker jag att du lyckades himla bra..

2010-03-17 @ 19:29:44
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0