Pasta med cambozola och trattisar



Vilken dag! Morgonpromenad efter älven i morse och spanade på bäverns framfart, smög men såklart såg jag ingen. De yngre delen av familjen skrattar en hel del åt följetongen som varit här i vår "När faller storaspen" men ni vet att det händer inte så mycket i den här byn......och förresten så har den fallit. Jag har hunnit med lite rensning i rabatterna från fjolårsskräp, mosskrattning i sakta mak, såklart har jag solat och nu har vi ätit lunch ute på altanen. Nu ska vi snart dra iväg på 50-års kalas, wiehoo kul ska det bli!

PASTA MED TRATTISAR OCH CAMBOZOLA
pasta för 2
100g cambozolaost
1 näve torkade trattkantareller
2 dl grädde
2 msk smör
salt och peppar
timjan, basilika eller något annat grönt
(klipp över lite skinka om du inte vill ha veggomat)


Lägg svampen i blöt, krama ur den och stek den knorpig i smör.
Koka pastan, slå bort vattnet och tippa tillbaka pastan i kastrullen.
Smula ner osten, slå på grädden och låt det smälta ihop.
Krydda med salt och peppar.
Lägg upp pastan på tallrikar, strö svampen över och riv över något kryddgrönt.
Ät på direkten!

Kommentarer
Postat av: Nena

Det ser riktigt smaskigt ut men cambozolaost kanner jag inte till. Googlade lite for information och det liknar lite gorgonzola osten, kan det ga bra att ersatta med eller ar det helt olika i smakerna?

Kramar,

Nena

2010-05-09 @ 01:47:31
URL: http://paradiserecipe.com
Postat av: Birgitta Höglund's Mat

Trattkantareller är en nyfunnen delikatess hos mig. Fick en påse av min syster, har inte varit så förtjust i dem förut. Men nu har jag testat både soppa och sås, de är ju jättegoda.

Det här såg riktigt läckert ut, får testa det till lite broccoli :)

2010-05-09 @ 09:16:40
URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com
Postat av: Karin

NENA:Blir gott med gorgonzola också men då kan man ju ta mindre ost för cambozolan är mesig i jämförelse men såååå krämig och sååå god tycker jag då!



BIRGITTA: Ja osten och svampen blir perfekt mot broccolin!

2010-05-09 @ 18:31:14
Postat av: Kerstin

Ja så kanske jag kan använda svampen från i höstas. Glömmer den allt som oftast. Hoppas att din vecka blir bra!

2010-05-09 @ 20:53:23
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Malin.T

Å, herregud, vad gott dregel....

2010-05-10 @ 07:36:00
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Emma (Newbiecooking)

Gott, gott, längtar tills de färska börjar dyka upp!

2010-05-10 @ 11:02:04
URL: http://newbiecooking.wordpress.com
Postat av: Mikaela

Ser jättegott ut :D Påminner lite om en rätt någon lagade i halv åtta hos mig! Ser gott ut i alla fall.

2010-05-11 @ 17:43:08
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Karin

KERSTIN:Jag har snålat i år för ifjol räckte den inte men nu såg jag att det är färdigsnålat!



MALIN:Ha ha torka dig om munnen!



EMMA:Ja du jag längtar också!



MIKAELA: Blev gott och så himla enkelt, tyvärr missar jag haslv8 alldeles för ofta!

2010-05-12 @ 12:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0