Pasta med ost och svampsås




Härligt med fredag igen! Vart tar veckorna vägen?
Den blev en lättlagad fredagsmiddag men det behövs inte så mycket krångel för att det ska bli gott. Jag har fortfarande inte köpt den där pastamaskinen jag kollat in.......men det är rätt så enkelt att köpa färdig pasta också. Det ser ju snitsigt ut när dom vevar pastadegen på tv men jag har en känsla av att jag och vevmaskinen inte hittar varann direkt! 


PASTA MED OST OCH SVAMPSÅS 2 port

250 g färsk pasta, torteloni med ost och skink fyllning hade jag
3 dl grädde
2 dl torkad svamp eller 5 dl färsk, champinjoner går också bra
100g färskost med med vitlök, svamp eller örtsmak
riven ost på toppen
1 tsk torkad basilika eller färsk
salt och peppar
smör till svampen

1. Lägg den torkade svampen i blöt några minuter eller dela den färska i bitar.

2. Koka upp grädden, färskosten, örtkrydda, salt och peppar och låt den koka ihop några minuter.

3.Koka pastan

4. Krama ur svampen och stek den i smör, salta, peppra och lägg hälften av den i gräddsåsen.

5. Slå av vattnet från pastan, vänd ner såsen och lägg upp på fat.

6. Garnera fatet med resten av svampen, riven ost och något grönt.



Nu blir det soffan och idol fast jag har inte fått någon favorit än.
Ha nu en riktigt trevlig helg mina läsarvänner!

Kommentarer
Postat av: Reneé

Vilka FANTASTISKA matbilder du har !!!! Och fantastiska recept oxå....

2011-10-22 @ 18:35:40
URL: http://motivlivh.blogg.se/
Postat av: Wesslantjej

Ser supergott och gräddigt ut, en bra vegetarisk rätt också, om man änvänder en tortellini utan kött, vill säga..!



Hoppas du har haft en bra helg1

2011-10-23 @ 17:01:25
URL: http://tjejenochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0