Pastasås med kassler, paprika och spenat

 
Döper tillfälligt om min blogg till Pasta con Karin för nu duggar pastarätterna tätt här! Men vi äter nudlar mellan varven också som omväxling:-) Nu ska jag packa väskan och åka till huvudstaden med en kompis och vi ska våldgästa hos "sväjgan" i Älvsjö, wiiiehoo vad kul det ska bli. Planen är att komma hem med lite nya kläder men jag vet preeeecccis hur det blir, kassarna kommer vara fulla med kryddor och ätbart!
Nu kan jag nog sova gott i storstan också efter en vecka med byggfläktar!
 
PASTASÅS MED KASSLER, PAPRIKA OCH SPENAT 4 port
 
200g kassler
2 snackpaprikor eller 1 stor paprika
1 påse spenat, 70g
1 klyfta vitlök
4 dl grädde
1 dl chilisås
2 msk tomatpuré
mycket nymalen svartpeppar
salt
olja/smörklick till stekning
 
 
1. Strimla kassler och paprika och fräs i pannan så det får färg, låt vitlöken gå med på slutet.
 
2. Tippa i grädde, chilisås och tomatpuré och låt det puttra ihop någon minut.
 
3. Vänd ner spenaten, krydda och låt såsen koka ihop, servera till nykokt pasta!

Kommentarer
Postat av: Anna/Frostis

Pasta är ju så gott, så jag tycker att det gott kan fortsätta hagla recept av den sorten även framöver!

2013-05-09 @ 23:56:44
URL: http://www.frostrosor.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0