I love eco

Önskar att jag vore lite mer ekologisk , miljömupp  och klimatsmart än vad jag är. Jag är avundsjuk på alla som är så himla duktiga på allt sånt.Det är ju viktiga saker och det är så lätt att tycka att det inte spelar nån roll vad lilla jag gör men dom tankarna är det nog dags att lägga på hyllan tror jag. Om alla gör lite så, ja ni vet många bäckar små.....
Jag hör till dom som behöver bli lite uppskrämd och det blev jag när jag lyssnade på ett föredrag av Anders Wijkman i Stockholm när han pratade om jordens klimat oj oj oj..

Det är nog bäst om man bara bestämmer sig för några få saker som är lätt att greja.
Byta ut torsken mot hoki är en sak jag bestämt mig för, den är dessutom godare så det var ju lätt.(nu finns det väl eco torsk som är ok)
Köpa närproducerat om det går(gris från grannarna Axelsson) och äta mera vilt.
Borde dessutom bli billigare om efterfrågan ökar, erkänner att jag tar det billigare alternativet om det skiljer mycket.



Skulle bara köpa mjölk häromdan men ni vet hur det är ,det blir aldrig bara mjölk. Ramlade över kallpressad rapsolja som var kanongod, smakade väldigt nötigt, måste bli perfekt till sallader och annat "finlir". Men den billigare neutrala varianten passar att steka i.
Oliverna var jag också tvungen att smaka och i min mun var de smarriga.

Fick med mig en fänkål också men vet inte vad jag ska göra med den. Har haft den med fisk några gånger och det blir gott. Jamie Oliver brukar göra en god sallad med fänkål, ja jag får se vad det blir.
Tips! Köp någon grönsak du aldrig använt och se till att göra något av den. Googla runt vettja ! Det kryllar ju av recept där ute som bara väntar på att bli hittade!

Kommentarer
Postat av: Renée

Hejsan Karin!Vilken underbart härlig blogg du har!Det bara sprudlar härlig energi om den :)
Det ser också ut att vara väldigt smarriga maträtter på bilderna.Du får ha det jättebra så ses vi väl på tisdag som vanligt :)
Med vänliga hälsningar Renée

2008-04-16 @ 15:29:10
URL: http://tjenizz.blogg.se
Postat av: Renée

Förresten så var bullarna vi fick igår jättegoda! :)
/Renée :)

2008-04-16 @ 15:32:06
URL: http://tjenizz.blogg.se
Postat av: Anonym

Kul att du tittar in Renee och nu ska jag titta in till dig!

2008-04-16 @ 17:22:22
URL: http://chiliconkarin.blogg.se
Postat av: Kerstin

Hej Karin!
Vilken härlig blogg! Så trevlig att läsa! Du är ju proffsig på det här. Fiskrecepten såg bra ut. Jag ska prova något av dem endera dan.
Ha det bra!

2008-04-18 @ 19:21:24
Postat av: chiliconkarin

Soppan blev god faktiskt,inte några spännande kryddor och så men helt ok!

2008-04-18 @ 21:28:52
URL: http://chiliconkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0