Älgwrap

Men hjälp vilken fin dag vi haft!
Massor med snö på alla träd och solsken, som världens finaste julkort! Kallt också så "kakfrysen" är ute.
Till middag idag plockade jag fram en liten grytbit som jag gjorde skav av medan den var halvfrusen. Libabröd hade jag i frysen men det går lika bra att rulla in i tortilla eller tunnbröd.

Älgskav med het sås
3 hg älgskav
1 gul lök
1-2 tsk malen spiskummin
1-2 tsk hot paprika
1-2 tsk harissakrydda
3 dl passerade tomater
salt, peppar

Fräs skav och lök hastigt med kryddorna(ta tacomix om du inte har de där kryddorna)
Tippa i tomaterna och låt det puttra någon minut.

Rulla till din egen wrap och fyll med det du gillar, det här tog vi:
Libabröd/tunnbröd
sallad
tomater
gurka
majs
lök
vitlöksyoughurt



Heta räkor bara till mig!
2 tsk sambal
1 vitlöksklyfta
1 dl turkyoughurt
1 näve hackad ruccola
1 dl skalade räkor
salt

Jag fräste vitlök och sambal och tippade i youghurten.
Strödde i ruccola, räkor och salt och lät det bara bli varmt.
Jag hade tänkt koka ris till men nu hamnade det i min rulle istället!


Kommentarer
Postat av: Anna

Karin!!! Det ser jättejättegott ut!! Det där ska jag absolut prova, fast jag har ju inget älgkött, men det går väl bra med lövbiff?? Hoppas du har en bra helg! Själv jobbar jag men jag tycker ju det är skoj så det gör inget :) Kramelikram

2008-12-13 @ 21:26:20
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Anonym

MMMMmmmmmm.. Vill ocksa ha!!

Har forresten nastan bokat om min biljett hem.. blir den 23 Juni (om platserna fortfarande finns..)

:D Sa da synes vi du! ringer nat i dagarna!

Pussssss

2008-12-13 @ 22:32:27
URL: http://walkerr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anna det går lika bar med lövbiff.

Ha en bra jobbarhelg och kram till dig!



AnnaW: Jag längtar!

2008-12-14 @ 11:52:22
Postat av: mimmismat

Jo,jag blev väldigt inspirerad av dig så idag serverade jag renskavswrap. Potatismos, renskavsfräs och en lingonyoghurt inlindat i mjukkaka.

Ha en bra vecka

2008-12-14 @ 20:10:00
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: Karin

Spännande Mimmi, jag tittar in till dig!

2008-12-14 @ 21:36:23
Postat av: carolina

åh, älgköttet såg jättegott ut! alla lägger ut wraps på sina bloggar nu, jag blir så sugen på tortilla bröd ;) åt visserligen liba-bröd i lördags men det är inte samma sak :P

2008-12-15 @ 17:51:23
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0