Kakkalas hos mormor

 Anna och jag har målat snickarglädjen på altanen idag. Jag måste erkänna och skämmas att jag aldrig gjort ett penseldrag på det här huset eller något annat heller i mitt liv!
 Men det var faktiskt rätt kul, fast det kom färg både här och där.

Mormor ville träffa Anna och bjöd dit oss på värsta kakpartyt och hon kan verkligen baka kakor min mamma!
Hon hade bl.a bakat Parisare som jag älskar och de bakar jag bara till jul för jag är så dålig på att kavla!
 Receptet på kakorna  finns här men jag gör kakorna lite mindre.
Som fyllning i tårtan hade hon gjort ett lager med marsan och krossad ananas och ett med mosade jordgubbar och grädde.
Behöver jag säga att den var kalasgod?













Kommentarer
Postat av: mimmismat

Såååå fiiint, blir varm hela jag.

2008-07-11 @ 23:36:11
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: Karin

Ja det är något speciellt med kakkalas, men man måste vara lite småhungrig så man orkar alla sorter!

2008-07-12 @ 15:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0