Längtan!

 
 
 
Nu är det bara en knapp vecka tills min äldsta dotter Anna kommer hem. Hon bor, jobbar och är kär på NyaZealand, hur kul tror ni att det är? Ok det är ju kul att hon vill se sig om i världen men det behöver ju inte vara ett land som är på andra sidan jordklotet!.Hon får stanna där till 2010 så det är bara att vänja sig och jag är så LYCKLIG att hon kommer hem i 5 veckor!
Nu blir det hon som får önska maten framöver och jag gissar att det blir blodpudding, fläskpannkaka, gravad lax och kanske sushi för det gillar hon.
Här ser ni Anna, kärleken David och huset!

Meeeee
Dave ;)


Varat hus! (Okej sa knutarna var visst inte roda.. :p men taket)




Igår fick jag tips från Marcus om plantim.se Det var en rolig sida med billiga chilifrön och andra skojsiga frön så jag köpte upp mig på några.
 Mina chilisar på altanen verkar trivas och de blommar just nu men det kan hända mycket än......

Jag blev lite glassugen så här i min ensamhet på fredagskvällen så jag har testat att mixa ihop fryst hallonsylt och turkyoghurt. Den gick inte att äta direkt som jag tänkte mig utan fick ligga i frysen en knapp timme. Om sylten inte är fryst tar det lite längre tid i frysen bara. Ta bär och socker om du inte har någon sylt.


Hallonglass
3 dl fryst hallonsylt
3 dl turkyoghurt
Mixa sylt och yoghurt och lägg i form eller portionsglas någon timme i frysen



(Nu ska jag testa hur den smakar!)
Testat nu och det blev smaskens, det yttersta var fryset och resten var mjukt och krämigt så frys inte för länge.
Jag var chokladsugen så jag smälte en bit mörk marabou i micron och vispade liiite grädde till mmmmm
Precis vad jag inte behöver!
Trackback
RSS 2.0