Hur varmt kan det bli?

Jag klagar nästan aldrig på värmen och älskar solen men nu tycker jag att det är aningens för hett faktiskt.
Kanske blir jag lik min vän Katri som alltid städar och donar när solen skiner för städat det har jag gjort idag. Frida spelar match ikväll så jag har gjort en choklad och kokoskaka till kiosken där. Själv ska jag till Hällan och grilla med vinlotterigänget så det blir inget hejande från mig ikväll. Familjen fick rester idag men (själv ska jag grilla korvspett)
de såg inte ledsna ut över kotletter (som lagats till i ugnen och sedan legat i frysen )kokt potatis och en bönsallad.
Frida kom hem med"Bönsallad med matvete" (konserv Zeta) som var jättegod fast jag inte är någon bönfreak.

Sallad
körsbärstomater
sallad
champinjoner
paprika
1/2 bönkonserv
2 msk citronolja
1/2 riven solovitlök
salt,peppar
timjan,mynta oregano

Skölj bönorna och lägg dom i olja,vitlök och kryddor.
Blanda ihop grönsaker o.
Hacka ihop örtkryddorna och strö över.


Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Sallad är perfekt till varma dagar som dessa:)

2008-06-06 @ 16:54:01
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja man blir nästan inte sugen på något annat heller.

Greksallad var ett tag sedan, det ska det bli framöver!

2008-06-06 @ 21:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0