Älgfile med ugnsrotisar

Den här filledillen var så stor så jag delade den på mitten och brynte den i smör i stekpannan. Jag saltade och kryddade bara med nymalen svart och vitpeppar och sedan in i ugnen på 150° till termometern visar 55°. Då lindade jag in den i folie och la den kallt. Innan vi skulle äta skar jag den i skivor och värmde i ugnen så den blev lätt rosa och den blev mör och god, file är alltid file det, svårt att misslyckas!

Jag stekte rejält med trumpetsvamp och 2 paket bacon och strödde över köttet.


Rotsaker i ugn
småpotatisar med skal
morötter
palsternackor
små röda steklökar
3 msk rapsolja
salt, peppar
örtkryddor

Jag har ugnen på minst 225 °så de snabbt blir krispiga. De där smålökarna blev söta och goda så testa dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0