Erikas mintkladdkaka

Den här kakan var hur god som helst och till den fick vi hallon från Krog och grädde.

KLADDKAKA MED MINT
100g smält smör/margarin 
15 aftereightbitar                                                                                                 

3 dl socker
2 ägg
1,5 dl vete                                                                                                                         
5 msk kakao
1/2 msk vaniljsocker
1 nypa salt
15 aftereightbitar som du lägger ovanpå kakan.

Smält smöret i en bunke i micron tillsammans med mintkakorna och rör sedan i allt det övriga.
Grädda i smord form 150° ca 20 minuter.
Lägg mintchoklad ovanpå  kakan när det är några minuter kvar av gräddningen och bred ut den när den är klar.
Var det så här Erika?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Mumsmums! Aftereightkaka är bara för gott! En vän till mig gör även hon en gudomligt god sådan! :)



Kram, Jennie

2008-10-27 @ 16:05:29
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Kryddburken

Oj den där såg riktigt läcker ut!! Det receptet "snor" jag rakt av, måste prova till helgen tror jag! Tack för tumhållning! :-) Kram kram

2008-10-27 @ 20:37:51
URL: http://kryddburken.se
Postat av: KarinW

Jennie jag kollar om du har receptet hos dig!Kram



Sno du bara Kryddburken det är recept till för!

Kram

2008-10-29 @ 09:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0