Valborgsmuffins

Vi brukar alltid fira Valborg på Näset men i år blev det ändrade planer och eldningen där blir på lördag istället. Jag testade det här receptet från Dagens Muffin innan vi åkte till Alby på Majbrasa.  


 
Muffins med mandelmassa och äpple ca 12 st

125 g smör
2 ägg
2 dl socker
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 dl mjölk
3-4 droppar bittermandelolja
75 g riven mandelmassa
1 rivet äpple

1. Smält smöret och låt det svalna.
2. Vispa ägg och socker poröst. Blanda mjöl och bakpulver i en annan skål.
3. Tillsätt mjölk och det smälta smöret i äggblandningen. Vänd ner mjölblandningen.
4. Fyll formarna nästan ända upp. Fördela det rivna äpplet och toppa med mandelmassan.
5. Grädda i 200°C, ca 20 min.



Enliten vårbild ....
Imorgon ska jag ta det lugnt,  njuta av solen och släppa alla tankar på jobb............


Kommentarer
Postat av: Sven-Gunnar

Halå där! Ja kommer ju missa majbrasora i år. Tror inte det är så populärt om ja gör en egen i någon park, så snälla ta några bilder från näset kanske. Skulle vara härligt å se hur långt våren har kommit. Sköt om er, Mvh Svennis

2009-05-01 @ 00:32:41
Postat av: Karin W

Tjena!

Nej du är nog smartast om du hoppar elden i Londons parker! Vi ska elda i efterskott på Näset så imorgon 2:a maj tuttar vi på brasan. Jag ska fota lite, vi har trott de senaste åren att det ska ta eld i stortallen så vi får väl se.......

Ha det fint/Karin

2009-05-01 @ 22:50:19
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0