Gulaschsoppa tröttnar jag aldrig på!

Ja jag är en "soppoman" och den här åt vi i helgen. Soppan har jag lagt ut tidigare men den här gången blev det en liten kastrull lagom för 4.

4-5 potatisar
2 morötter
1 lök
1 paprika
2 vitlöksklyftor
1/2 chili
1/2 - 1 msk harissakrydda/tacomix
en gnutta honung
2 msk olja eller smör
500 g passerade tomater
buljong (eller vatten och tärning) till lagom konsistens
2-3 hg kokt kött i småbitar eller köttfärs/ tacorest
salt, peppar

Dela potatis, morot och lök i småbitar och fräs det i smöret med chili, vitlök och kryddor.
Tippa i tomater och buljong så det täcker grönsakerna och låt det puttra tills allt är nästan mjukt.
Dela paprikan i småbitar och låt den och köttet koka med.
Smaka av med kryddor och honung och glöm inte yoghurt eller creme fraicheklicken!



Anna min dotter på Nya Zealand ville ha flera vinterbilder och här kommer dom!







Det där lilla röda som ni kanske ser är min mammas stuga och den är till salu.
Den ligger så fint vid sjön men det är nog dags för en ny bänk på bryggan!

Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Vilka fina vinterbilder! Fast själv längtar jag mest efter våren.Idag regnar snön bort här i Stockholm så det finns kanske hopp?

Fast innan dess ska jag definitivt hinna äta gulashsoppa. Det är ju jättegott.

Tycker fröken Dill

2009-03-17 @ 07:06:13
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: walkerr

Tack mamma! :)

2009-03-18 @ 07:51:54
URL: http://walkerr.blogg.se/
Postat av: mimmismat

Jag har inte kommit till skott än med Gulashsoppan. Det är ju för gott!

2009-03-19 @ 20:49:50
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: ÅkeP

Va äre för vitt i soppan??

ÅkeP

2010-02-21 @ 10:36:58
Postat av: Karin

Tjena Åke!

Riktigt fet creme fraiche 34% och det är pricken över i! Men ibland tar jag turkyoghurt om jag vill vara lite nyttigare. Vi ses på tisdag hoppas jag?

2010-02-21 @ 21:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0