Varm vitlöksås med rosmarin till lilla lammet


Det här är en enkel och väldigt god såsbas tycker jag och det är bara att dutta i det du själv gillar och det som passar till din mat. Jag hackade i rosmarin och vitlök för det passade fint till mina lammkotletter. Har du god buljong från stekt eller kokt kött så tar du såklart den istället för buljongtärningen. Såsen är lika god att äta kall dagen efter om det nu blir något över.....

MUMSIG SÅS
3 dl creme fraiche 34%
1 dl vatten
1 buljongtärning
(1 msk smör+krydda)

Jag fräser vitlök och kryddor i lite smör men det blir gott om du hoppar över det också.
Koka ihop såsen och smaksätt med något av det här:

♥ 1-2 vitlöksklyftor
♥ 1 msk grönpeppar/rosépeppar
♥ 1 msk dijonsenap
♥ 2 tsk hackad rosmarin
♥ 1 msk dragon i vinäger
♥ favoritkryddan, chilisås, tomatpuré, sweet chilisås, svamp.... ja listan kan bli hur lång som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0