Lax med frästa grönsaker och limesås



Jag har lagat lax till middag idag men hittade inget recept som passade mig(läs: hon hade inget annat hemma än det här och orkade inte åka 3,5 mil för att handla)
Potatis, ris, pasta, nudlar? Näe jag var inte sugen på något av det utan jag fräste ihop grönsaker samtidigt som laxen stektes, lätt och gott!

Laxen
2 portionsbitar laxfilé
1,5 tsk salt
1,5 tsk socker
vitpeppar
smör till stekning

Blanda kryddorna och strö det över fisken och låt den ligga 1-3 timmar (har du bråttom så hoppa över)
Stek fisken i smör några minuter på varje sida. 
Jag skar av stjärten på en laxsida så nu ligger resten av firren och gravas.



Wokade grönsaker
2 morötter
1 liten paprika
3-4 broccolibuketter
8 småtomater
1 rödlök
1 klyfta vitlök
olja till pannan
salt och peppar




Strimla morötter och paprika och dela de övriga grönsakerna.
Snabbstek allt och börja med morötterna som är hårdast och vänd ner tomaterna sist så de bara blir ljumna.



Limesås
2 dl creme fraiche 34%
skalet av 1 lime
saften av 1/2 lime
salt och peppar

Jag fattar just nu ingenting .....texten har blivit röd och bara versaler!??
Vad har jag gjort?
Halloween skämt eller?

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Karin! Det var verkligen längesen, du lagar lika god mat som alltid! Hoppas du mår bra`? Kramar!

2009-10-31 @ 00:28:13
URL: http://saraskamera.blogg.se/
Postat av: Anneli Bäckström

Hej Karin! Idag blev det limesås hos oss till laxen. Det är verkligen inspirerande att läsa din blogg. /Anneli

2009-10-31 @ 16:08:08
Postat av: Filibabba

mmm vad gott det ser ut!! :)

2009-10-31 @ 19:42:12
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0