Vitkålssallad till mina köttbullar



Det här är kanske inget att blogga om men jag ville gärna sätta mig här och "knappa" lite. Den här salladen gör väl alla och finns väl på de flesta skolor och förskolor. Vissa kallar den för 2 veckorssallad men så länge räcker den inte hos mig och är nog inte så fräsch efter den tiden heller. Paprika är också gott att ha i förresten. Smaka er fram med syra och sötma och så här blev min blandning idag.

En alldeles vanlig vitkålssallad
1 bit vitkål (500g)
2 morötter
1 liten purjolök
Dressing
1/2 dl olja
1/2 dl vatten
3/4 dl vit balsamvinäger
1 msk honung
1 tsk salt
nymalen svartpeppar

Riv morot och purjo och strimla vitkål med hyvel eller matberedare.
Koka upp dressingen och slå den het på kålen.
Peppra på rejält på slutet!



Nu ska jag åka till Byberget på Tupperwareparty och det var 100 år sedan sist, trodde knappt att de där asdyra burkarna fanns kvar. Jag tänker nog inte handla något men hm... det vet man ju hur det brukar bli...ofta dyker det upp saker man inte kan leva utan, ha ha!
Ha en trevlig kväll ni också

Kommentarer
Postat av: Jessica

Den där salladen brukar vara toppen att ha i kylen.



Hoppas du får en trevlig kväll på Tupperwarepartyt och säkert hittar du något du inte kan vara utan =)

2009-09-03 @ 18:09:07
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: tina

Jag har också ätit vitkål och morot idag, gott!

2009-09-03 @ 20:35:50
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: Malin

Sådan sallad är såå god! Jag kan äta så mycket! Förtjänar verkligen en plats i bloggen!

2009-09-03 @ 21:00:29
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0