Wok med skaldjur och grönsaker




Snabb och lättfixad middag blev det här och de frysta skaldjuren( räkor, crabfish, bläckfisk) var helt ok som snabbmat. Jag tinade både dom och skaldjuren och slog av vätskan för jag vill att det ska bli krispigt wokat och inte kokt. Nu hjälpte inte det den här gången för jag har fullständigt värdelösa stek/wokpannor! Har ni några bra tips på pannor som tål mig som måste ha plattan på högsta?

TORSDAGSWOK 3-4 port
300 g frysta wokgrönsaker
300g seafoodmix
2 paket snabbnudlar
2 klyftor vitlök
1/2 -1 chili
2 klyftor vitlök
1 stor tumme färsk ingefära
2 msk oystersås
2 msk fishsauce
1-2 msk japansk soya
saften av 1/2 citron
1-2 msk honung
1/2 kruka koriander
matolja

Woka grönsaker och skaldjuren hett och snabbt.
Låt sedan chili, riven vitlök och ingefära fräsa med.
Smaksätt sedan woken med såserna, citron, honung och hackad färsk koriander.
Tippa upp de kokta nudlarna och lägg woken över!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är alltid lika inspirerande och roligt att läsa det du skriver. I morgon blir det wok i min matlåda, fast inte lika imponerande som din! Din ser bara sååå god ut!

2009-09-02 @ 21:10:50
Postat av: Anna

Är du bussig och skickar ner en matlåda med den där woken till mig för satan i gatan i gatan så gott det såg ut!! :)

2009-09-03 @ 05:00:11
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Karin

Wokat är så himla gott! Jag ska woka ikväll faktiskt. Nudlar och kyckling blir det :)

2009-09-03 @ 17:52:21
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com
Postat av: Karin

Anneli vad kul att du tittar in till mig och läser!

Hoppas du hade det härligt i Turkiet, för visst var det där ni var på din födelsedag?



Anna: Ha ha för sent för det är uppätet nu!Det blev gott och du är ju en skaldjursmänniska men inte kärleken din(visst var det väl så?)Du kan säkert träna upp honom!



Karin då ska jag kolla in din wok right now!

2009-09-03 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0