Hallonsylt med en gnutta rödvinbär



Jag brukar ha i något syrligt när jag kokar hallonsylt typ citron, lime eller rabarber men den här gången testade jag med rödvinbär och det gick lika bra. Gott i frukostfilen tycker jag men vill du inte frysa in sylten så måste det till lite konserveringsmedel annars möglar den snabbt.

HALLONSYLT
0,5 kg hallon
1 dl röda vinbär
3 dl strösocker
1/2 dl vatten

Koka ihop allt på svag värme och låt det småputtra i ca 20 minuter.


Anna har kommit hem från Sundsvall några dagar och jag blir såååå glad! Nu har vi grillat och tagit en långpromenad, mysigt fast det var lite kyligt. Hon tog en sväng i "sommarbilen" trots det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0