Omelett med trattisstuvning



Dax att äta upp trattisarna och hoppas på en bra svamphöst. Jag gick nyss en sväng och spanade efter något nytt svampställe men jag gillar rödgula trumpetisar bäst och det är på tok för tidigt för dom än. Drömmen vore att hitta gula kantareller för något sånt ställe har jag inte och det ska ju finnas här i krokarna. Kanske jag ska pressa Olle, Fridas pojkvän för han brukar plocka han.......


SVAMPSTUVNING
5 dl torkade trattkantareller
1 liten lök
2 msk smör
en bit gorgonzola eller ädelost, typ 2 msk
3 dl grädde
salt och peppar

Låt svampen ligga i blöt några minuter.
Krama ur vätskan och stek den i smör.
Hacka löken fint och låt den fräsa med på slutet,krydda
Tippa i grädden, smula i osten och låt allt puttra ihop.

OMELETT, 3 tunna i pannan
6 ägg
6 msk vatten
salt och peppar
smör till pannan

Blanda ihop smeten och stek 3 tunna omeletter och lägg på tallrikar.
Fördela svampen på omeletterna, vik ihop och mumsa loss!

Tänk att jag lyckats vattna ihjäl mina surfinor i år igen, repris från ifjol........tror dom åker i komposten.....

ANNA DEWDROPIA jag kan inte kommentera hos dig för jag får inte till det!!!!!! Du har inte inställningen namn/webbadress och det är bara den jag får till.....

Trackback
RSS 2.0