Fet fuskbeasås eller mager Kelda delight?

Vi grillade igår som så många andra när solen skiner med Stockholms och Fränstasläktingarna. Vad vore grillat utan sås? Jag gjorde en fuskbea som jag tyckte blev helt perfekt och precis lika lätt som att vispa ihop en påse eller öppna en tetra......

MIN FETA FUSKBEA
5 dl creme fraiche 34%
1 dl vatten
1 buljong fond du chef (utan MSG)
rejält med dragon, torkad, färsk eller i vinäger
pressad citron 1 msk eller 2
vitpeppar

Koka upp vattnet och buljongen.
Tippa i creme fraichen och dragon och låt såsen koka upp.
Smaka av med citron, peppar och ev mer dragon.
Såsen är god både varm och kall!


.....men köp den här om du har ont om tid eller är utan spis, bara att öppna och servera och endast 8% fett om du är fettjägare (tyvärr har jag inte den jägarexamen). Lite menlös i smaken om du frågar mig men med lite pressad citron och några nypor dragon är den riktigt god!


Kommentarer
Postat av: carolina

det fanns en bea från arla förut, i creme fracihe förpackning som var supergod och fräsch, men jag hittar inte den längre :(



snällt av dig att tänka på mig, och än är det ju 50 dagar kvar till bebban, så inte har du missat, hihi =)

2010-07-07 @ 22:59:42
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Emmy

Bearnaisesås är så gott, men kräver ju lite jobb om den ska var äkta. Jag tycker någon av de fuskvarianter som finns på burk är godast. Smakar riktigt smörigt.

2010-07-07 @ 23:13:03
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Sv: Tack så mycket för gratulationerna!

Ja, du är välkommen att kika in i vårt kök för lite inspiration när helst andan faller på. Här finns minsann oxå en hel del som ser gott ut. Ett gott tips på en god bea är påssås som man tillsätter crème fraiche på slutet i stället för smöret. Din bea blir absolut provad hos oss.

2010-07-08 @ 09:11:41
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0