Mumsmums på en onsdag!

Min "slutatidigtdag" med fikasällskap blev det ingenting av med! Bilen var stendöd när jag skulle åka från jobbet för min känsliga lilla bil hade inte fått någon motorvärmare därför att jag hade cupévärmen för högt och se då blir det ingen värme alls. Nu hade jag tur som en tok och fick hjälp med startkablar och hela baletten (jag öppnade motorhuven alldeles själv!) Tack Sylvia och Micke för hjälpen!
När jag kom hem så hade mina tre tjejer upplevt gamla barndomsminnen och gjort mumsmums och Lisa har fotat.



MUMSMUMS
4½ dl strösocker
3/4 dl florsocker
1 äggvita
1½ dl varmt vatten
1½ dl kallt vatten
1½ msk gelatinpulver

Garnering:
Kokos
Kakao

Rör ihop socker, florsocker, äggvitan och det kalla vattnet.
Blanda sedan gelatinpulvret och det varma vattnet och häll det i sockerblandningen.
Detta ska nu vispas i 30 min (!)
Blanda  kokos och kakao och lägg i botten på en liten ugnsform så att botten täcks, blanda så starkt som du vill ha det.
Räkna med att det går en påse kokos hälsar Lisa!
Häll sedan i smeten och avsluta med kokosgrejset ovanpå också.
Låt mumsmumsen stelna i kylen i 1-2 timmar och skär sedan i bitar.
Doppa kanterna i kokos/kakaoblandningen och sedan är det bara att mumsa!



Kommentarer
Postat av: Astrid

Hej! Vilken trevlig sida du har! Är in varje dag för att kolla om du har skrivit något! Ha det så bra/ Astrid

2010-03-03 @ 19:00:50
Postat av: Helena Ljunggren

Oh, jösses! Sånna där kan jag äta ihjäl mig av :)

2010-03-03 @ 20:28:21
URL: http://helenaljunggren.com/
Postat av: Karin

Astrid:Hej där! Vad glad jag blir! Du är sååå välkommen till mig, kram Karin



Helena Ljunggren: Ja dom är farliga!

2010-03-06 @ 12:44:18
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Mums mums, det var längesen! De ser underbart goda ut!

2010-03-06 @ 18:37:21
URL: http://www.baraenkakatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0