Tomatsoppa med choritzo och kikärtor



Flickorna bjöd på Keldas tomatsoppa till middag med korv, kikärtor och lök som topping.
Väldigt smakrik och god soppa måste jag säga jag blev imponerad! Det är första gången jag äter köpt tomatsoppa och det beror mest på att det är den enklaste soppa i världen att laga själv. 2 tetror soppa (1 liter) var i minsta laget för oss 4 soppälskare så nu kommer snåla Karins förslag, dryga ut soppan med en burk passerade tomater och lika mycket buljong för soppan är så kryddig och god att det räcker till det dubbla!

SOPPTOPPING
300g choritzokorvar
1 gul lök
1 burk kikärtor

Fräs ihop allt och servera det till soppan!

Just ja brudarna hade bakat gott lantbröd till soppan också det får jag inte glömma.

Hur kan jag ha missat Landet brunsås? Råkade se ett program av misstag (ekorreprogrammet!) och det hade allt!
Nu ska jag kolla in ett avsnitt till på nätet och se om det är lika bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0