Muscovadostekta äpplen med mandel



Anna hittade det här receptet igår i veckans Mer Smak och jag trodde inte så mycket på det egentligen men jag fick ändra mig, det var gott! Appropå ändra så ändrade vi lite på receptet också.

MUSCOVADOÄPPLEN
3-4 äpplen
3-4 msk muscovadosocker
3 msk smör
1,5 dl mandel eller nötter
1 tsk kanel


1. Hacka mandlarna/nötterna grovt och rosta dom i en torr stekpanna.

2. Klyfta äpplena men behåll skalet på.

3. Lägg smör, socker och äppelklyftorna tillsammans med mandeln och låt allt smälta ihop.

4. Låt allt bubbla på någon minut bara så äpplena fortfarande är krispiga.

5. Servera med vaniljglass eller vispad grädde!

Nu är jag brydd var den här kvällen tog vägen. Vi åt middag sent, spagetti och köttfärssås och Frida och Olle åt med oss, det gillar jag. Efter maten fick jag ett rådjur av Olle, det gillar jag också!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0