Rostad frukostmüsli



Frukostfilen har stigit några grader i godhet nu med den här müslin (pssst.. jag kan faktiskt äta den utan fil också) Anna tipsade mig om rostningen så nu kan alla köpeblandningar slänga sig i väggen! När jag blir godissugen nästa gång tänker jag röra ner de här nyttigheterna i smält,  mörk, god choklad.......undra om jag inte blir det ikväll?

Rostad müsli
2 dl rågflingor
2 dl fiberhavregryn
1,5 dl solrosfrön
1 dl krossat linfrö
100 g mandel eller nötter
1/2 dl kokos
1/2 dl vatten
1/2 dl sirap
1dl russin
1/2 dl torkade aprikoser

Blanda allt torrt utom russin och aprikoser i en långpanna.
Rör ihop sirap och vatten och fördela det över grynen.
Rosta i ugnen på 200° i 20-30 minuter tills blandningen är torr och krispig.
Rör om ofta!
Lägg müslin i en burk när den kallnat och blanda i russin och hackade aprikoser.

Trackback
RSS 2.0