Löruddens havrekakor med russin



Jag trodde väl aldrig att jag skulle gilla kakor med russin, det var ju det värsta jag visste när jag var liten, hur kunde man förstöra kakor med russin? Tur att ingen såg mig när jag fick ett hjärnsläpp nyss och vräkte i mig ett helt gäng med såna här kakor + några kolakakor och chokladkakor som var nygräddade......Hallå hur mår man?
De här kakorna har jag aldrig bakat själv men jag har fått dom av "mamsen" min och nu har jag lagt dom längst ner i frysen under lingonpåsar och rådjursben!

HAVREKAKOR
250 g smör
3 dl socker
2 dl russin
2 dl vetemjöl
6 dl havregryn
1,5 tsk bikarbonat

1. Rör smör och socker flufsigt.

2. Rulla bollar stora som valnötter.

3. Platta till bollarna och grädda i 175°, 10-15 minuter tills kakorna fått färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0