Köttfärsrulle med ost och senap



Här skulle jag göra en köttfärsrulle till middag med bacon, lök och svamp när min kollega Anna ringer och berättar att hon bara har senap och ost i sin rulle. Jag är inte sämre än att jag kan lägga in mina grejer i kylen igen och testa något annat, men jag kunde inte hoppa över min chilisås. Nu säger jag bara att ibland är det enkla bara godast!

KÖTTFÄRSRULLE MED OST OCH SENAP 4 port
5 hk köttfärs
1 ägg
1 dl grädde
1 tsk salt
vit och svartpeppar

FYLLNING:
1/2 dl chilisås
1/2 dl senap, njae kanske jag tog lite mindre, gärna sötstark hemlagad
2-3 dl riven ost med rejäl smak

SÅS I FORMEN:
3 dl grädde
persilja eller någon torkad örtkrydda

RÅSTEKTA POTATISAR
okokt potatis i småbitar som du steker i olja och smör under tiden som rullen är i ugnen, krydda med salt.


1. Blanda ihop färssmeten och krydda den.

2. Tryck ut smeten på ett bakplåtspapper som en rektangel  ca 30x20.

3. Smeta ut chilisås, senap och strö över osten.

4. Rulla ihop med hjälp av papperet som en rulltårta och lägg över i en trång ugsform.

5. Strö lite ost över och stek i ugnen 200 grader i ca  30-35 minuter.

6. Tippa i grädde i formen efter ca 15 minuter och strö över lite grönt.

Kommentarer
Postat av: milla

Detta verkar smarrigt.

När jag går in på din blogg kommer en ruta med denna text Användarnamn och lösenord efterfrågas av http://lisawalker.blogg.se. Platsen meddelar: ”lisawalker.blogg.se/”

2011-12-17 @ 09:17:29
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0