Äppel och fänkålsallad till fisk

Den här salladen har min mamma pratat om och jag testade den till min dill och smörkokta sej idag. Krispigt, syrligt och lakritsgott men nästa gång ska jag skiva ner en mjuk avokado och en liten rödlök också. Nu ska jag pyssla om mina små plantor, kanske blir det mycket tomater och gurkor om jag snackar lite med dom?

ÄPPEL OCH FÄNKÅLSALLAD 3 port
1 fänkål
1 äpple
1/2 dl hackad dill
2 msk olja
2 msk pressad citron
salt och peppar


♥ Skär fänkål och äpple i småbitar och smaka av med dill, olja, citron och kryddor.


Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Så fräscht och gott det låter med äpple och fänkål. Detta måste jag spara och prova tillsammans med grillad fisk.

2011-05-12 @ 11:12:25
URL: http://www.HelenaLjunggren.com
Postat av: Marie

Men uscha! Jag slutade läsa när jag såg att det stod fisk i rubriken. ;-)

Hittade du nåt smaskigt recept i tidningen förresten?

2011-05-12 @ 18:38:17
URL: http://tjohaliasyr.blogspot.com
Postat av: Karin

HELENA: Blir super till grillad fisk tror jag!



MARIE: Du måste växa upp Marie och lära dig det där med fisk:)! Nejmen jag har väl glömt tidningen, hoppas den ligger kvar bara!

2011-05-13 @ 22:45:30
Postat av: Mårtenssons kök

Detta ska vi ta och prova, vi som älskar fisk och äter det allt som oftast. Då är det kul med nya idéer på tillbehör.

Klart det kommer mer på plantorna om du pratar med dom lite fint:)

2011-05-14 @ 12:32:37
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0