Pizza är aldrig fel!



Det blev snabbmat i helgen trots att jag gillar att stöka i köket. Med risk för att ni skriker, blundar eller byter blogg nu så säger jag bara (sista gången jag lovar)..... Libabröd är helt super att ha i frysen till pizza, 4 stycken bröd för 8 kronor (Willys), ingen jäsning eller kavling, på med fyllning,  in i ugnen i några minuter, taaaa daaaa bästa pizza i stada!





Jag har faktiskt fått bra med tomater i år, med mina mått mätt fast som vanligt så började de mogna sent.
Köp en färdig tomatsås, koka en egen på burktomater eller ta färska!

TOMATSÅS
1 kg tomater ca
1 liten lök
2-3 klyftor vitlök
1 chili
3 msk olivolja
1 msk torkade örter eller 1 dl färska
honung eller socker
1 msk balsamvinäger
salt och peppar


1. Hacka grönsakerna och fräs i oljan.

2. Pytsa i starkt, sött, syra, salt och peppar.

3. Låt såsen puttra på tills det mesta av vätskan kokat in 30-60 minuter.

4. Smaka av och krydda mera om det behövs, gärna mer örter när såsen kokat klart.
Trackback
RSS 2.0