Sej med ägg , smör och pepparrot

 
Enklast är ju ofta det godaste, kokt fisk, hackat ägg, skirat smör eller brynt om man så vill och massor av riven pepparrot är ju fantastiskt gott. Jag kokar upp vatten, smörklick, peppar, salt, och stoppa ner det man har t.ex lökbit, morot, dillstjälkar, fänkålsbit (brukar frysa det jag inte använder av toppen och plocka fram). Låt buljongen koka 5-10 minuter och sjud sedan fisken några minuter bara och spara för guds skull fiskbuljongen!
Det här var kanske inte min läckraste matbild men jag lovar att det är godare än det ser ut, servera ägg, smör och pepparrot vid sidan om så tar man det man vill ha.
 
Det blir ingen matlagning i mitt kök idag för vi ska till Alby på hemvändardag och där blir det både middag och dans, hoppas det blir trevligt.
Ha en skön lördag mina vänner och njut av helgen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mindag

Ja det är verkligen gott med kokt fisk. Enkelt och gott.

Du som har så många underbara matbilder borde ställa upp på fototriss denna gången.

Hoppas att du får en skön vecka. Snart får vi dra till svampskogen och hoppas att det blir korgen full.

Svar: Du har väl metat en masa i sommar förstår jag! Missade trissen jag hinner inte med allt jag vill nuför tiden.......Jag längtar till svampplocket Kerstin!
Karin Walker

2012-08-12 @ 13:34:40
URL: http://mindag-k.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0