Renskavsgryta med couscous på fjället

 Hej svejs mina vänner nu har jag hittat hem efter semesterturer och här kommer några bilder från Tänndalen där jag var med några kompisar för 3 veckor sen. Det blev inget tält utan vi hyrde stuga och gjorde dagsturer istället. Vi lyckades som vanligt komma "offled" men egna vägar är aldrig fel, man får jobba lite mera bara och bli borta några timmar extra!
Grytan blir såklart lika god att göra på spisen.....nästan i alla fall.
 
 
 
RENSKAVSGRYTA  4port
1 paket fryst vilt eller renskav, ca 2hg
1 paket bacon
1 gul lök
1 msk tomatpuré
1 stor näve torkad svamp
1 dl vatten+1 svampbuljongtärning
2 dl creme fraiche
viltkrydda eller torkade enbär
 
Psst börja med att koka vatten+buljong och slå över couscousen!
 
1. Fräs bacon och lök och lägg det åt sidan om du har en liten panna till "campingköket".
 
2. Fräs på köttflisorna i baconfettet, krydda rejält och låt sedan tomatpurén fräsa med.
 
3. Lägg ihop det frästa i en gryta (nu ska jag inte skriva fräs en gång till!)
 
4.Tippa i vatten, tärning, creme fraiche och låt allt puttra ihop, smaka av med mera kryddor.
 
Mot toppen den nya leden "Kattisleden"!
 
 Kattis gör sista rycket med maten.
 
 
 
 
 
 
Katri och jag vilar lite......
Marianne får som vanligt stå och vänta på oss andra
 
 
 
Trackback
RSS 2.0